סגירת מרפסת עם פרגולות ואיטומן

 

חומרי איטום

מרבית חומרי האיטום המודרניים כיום מבוססים על אחד מחומרי הטבע הוותיקים ביותר שנעשה בהם שימוש על ידי האדם – השרף. למשל, חומרי איטום לבטון יכולים לכלול תערובת של לטקס ושרף וכך להגן על הבטון מפני חדירת מים או כימיקלים שונים.

חלק מחומרי האיטום הם למעשה לכה וצבעים מיוחדים. לדוגמה, על מנת להגן על עץ ולגרום לו להאריך שנים, מקובל להבריש אותו בשמן או לכה אשר דוחים מים, כמו גם כימיקלים שונים ולכן שומרים על מראה העץ הטבעי.

כמו כן, יש אפילו חומרי איטום ספציפיים לפלסטיק אשר מחזירים לו את הברק הטבעי ומנקים אותו מכתמים שנוצרו על ידי כימיקלים שונים.

 

איטום פרגולות עץ

עד היום מי שרצה לסגור מרפסת באמצעות פרגולה, היה צריך להשתמש בפרגולה קלאסית מעץ. לפרגולה כזו יש אמנם מראה טבעי ואסתטי, אבל היא דורשת תחזוקה רבה ועל מנת לאטום בעזרתה כמו שצריך, יש צורך לבחור בכיסוי מסיבי כמו למשל פוליגל או סנטף. כמו כן, יש להשתמש בחומר איטום מיוחד שיכול להתחבר לקירות המבנה. זאת בנוסף למשיחה תקופתית של העץ בשמנים ולכה כפי שתיארנו קודם לכן.

חיסרון נוסף של הפרגולות האלו הוא שבימים חמים מאוד הן עלולות דווקא לגרום לתחושה של מחנק, במיוחד אם מבצעים סגירת מרפסת מלאה עם סוככי צד או קירות מזכוכית (אותם כמובן הרבה יותר קשה להסיר בקיץ).

 

פרגולות אלומיניום

אופציה נוספת שצוברת תאוצה בשנים האחרונות היא שימוש בפרגולת אלומיניום. פרגולת האלומיניום הקלאסית דומה לפרגולה רגילה, אך היא בעלת מראה מודרני יותר והתחזוקה שלה הרבה יותר פשוטה מכיוון שהיא לא מחלידה ולא אמורה להתעקם אם היא איכותית מספיק. את הפרגולה יש לאטום בחומר מתאים בנקודת החיבור לקיר ולא פחות חשוב להיעזר במהנדס שיעזור לתכנן את המבנה המתאים ביותר על מנת שהפרגולה תוכל לעמוד בעומס המופעל עליה.

קיימת גם אופציה נוספת לפרגולה מברזל. היתרון המרכז של הברזל הוא היכולת לעצב אותו בצורות שונות, אך לפני שאתם עושים זאת, קחו בחשבון שיש לצבוע את הברזל בחומר מתאים ולוודא שמדובר בברזל מגלוון שעמיד בפני חלודה.

 

פרגולה חשמלית נפתחת

זוהי למעשה פרגולה נפתחת שהיא שילוב בין סוכך לפרגולה : מדובר במבנה מאלומיניום עליו גג מפלסטיק מיוחד האטום לחלוטין בפני מים. המבנה עצמו מתחבר לקיר באמצעות תושבות מיוחדות כך שאין צורך להשתמש בחומרי איטום נוספים וישנם אף דגמים עצמאיים שאותם אין צורך לחבר כלל לקיר.

כאמור, הפרגולה נפתחת בלחיצת כפתור מכיוון שהיא חשמלית, וכך אפשר להתאים אותה לכל עונות השנה לפי מידת החשיפה המתאימה לשמש. באופן כזה, אפשר לסגור את המרפסת גם מהצדדים ואפילו מקדימה (אם מדובר בפרגולה שהכניסה אליה היא מתוך המבנה) בלי לדאוג לאוורור.

יתרון נוסף היא שהמבנה המיוחד של חלק מן הפרגולות האלו מאפשר לחבר כמה פרגולות ביחד וכך אין מגבלה כמעט על השטח שאפשר לכסות בעזרתה.

לצד פרגולות שנפתחות מהמרכז, יש גם פרגולות שנפתחות באמצעות רפפות בזוויות שונות, הבחירה היא בידכם, אבל זכרו שאם מדובר בפרגולה שאין לה מנוע חשמלי מובנה, יהיה עליכם להסתייע בחשמלאי שיתקין מערכת חשמל עצמאית עוד לפני סיום הבנייה והתקנת הפרגולה.