מה הן משאבות טבולות ולמה הן משמשות?

 

 

משאבות טבולות, אחד הפיתוחים המובילים בתחום האינסטלציה, מציעות מענה מתאים במקרים של בעיות ניקוז או סתימות קשות. תופעות אלו, שמתרחשות בעיקר בקומות מרתף, חניונים תת קרקעיים או מקלטים, מצריכות מענה מהיר ככל האפשר כדי למנוע הצפות, העשויות להוביל בעקבותיהן לנזקים חמורים. הדבר קורה בעיקר כשצינורות הביוב וצינורות המים מותקנים מתחת לקווי הביוב עצמם, עובדה שאיננה מאפשרת להם להתנקז כראוי. בימים של גשם חזק או אפילו בעקבות סתימה קלה, יכולה מערכת הביוב כולה לקרוס ולגרום להצפה.

 

כיצד משתמשים במשאבות טבולות

 

משאבות טבולות, ובזכות האופן שבו הן בנויות, יכולות להתגבר על כוח המשיכה ולשאוב את הנוזלים שהצטברו במקום כלפי מעלה, אל מעל לקווי הביוב. אפשר לחבר אותן אל מתקני האינסטלציה השונים, כמו מקלחות, כיורים וגם שירותים ואפילו בבריכות שחיה כאמצעי לניקוי ולטיהור המים. את המשאבות הטבולות ממקמים בנקודת הקצה של הצנרת ובמקום שבו היא מתחברת אל הצינור המרכזי. המשאבות, וכפי שניתן להסיק משמן, טבולות בתוך נוזל והן מבצעות למעשה את השאיבה מנקודה אחת לשנייה. אפשר לטפל בעזרתן במספר מוקדים של הצפה או סתימה (בזכות מיקומן) וכדי לעשות זאת יש להעמיד אותן באופן הנכון וגם בתוך בור מיוחד, המשמש כמעין בור ספיגה. בעת התקנתן יש להקפיד שהן תהיינה יציבות וקבועות במקומן ולהתאים את קוטר הצינור שלהן לקוטר הצנרת, שאליה הן מחוברות. כדי שתפעלנה, יש לחבר את המשאבות למערכת החשמל ולוודא שישנה גישה קלה ונוחה אליה. משאבות אלו מתחילות לפעול עם עליית מפלס המים ויכולות לבצע את השאיבה באופן מיידי ולהזרים את המים שהצטברו ואת הפסולת שבהם ישירות אל הצנרת המרכזית. באופן זה הן מונעות הצפה וסתימה העשויות להוביל לנזקים חמורים.

 

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים אותן

 

התקנת המשאבות היא פשוטה, מהירה וקלה. הן אינן מצריכות תחזוקה מיוחדת, כמו שימון למשל או ניקוי. הן יכולות לחסוך לא מעט עוגמת נפש וכמובן גם הוצאות כספיות גבוהות. כדי ליהנות מיתרונותיהן הרבים חשוב להיעזר במומחים בתחום לפני שרוכשים אותן. חשוב לבחור את המשאבה המתאימה, משאבה איכותית, שתוכל להתמודד עם כמות השאיבה הנדרשת ובתוך פרק זמן קצר. חשוב שהיא תוכל לסלק את הפסולת שהצטברה בצנרת באופן יעיל וגם תתאים אל המקום עצמו באופן מושלם. יש לקחת בחשבון גם את עוצמת הרעש של המשאבה ובהתאם להחליט היכן למקמה. מדובר כאמור בפתרון מצוין העוזר למנוע הצפות ונזקים חמורים יותר, פתרון שחשוב לבחור בחוכמה.